11/19/2012

Вірменія. Єреванський зоопарк

Практично в кожному місті в якому я буваю, окрім футбольних стадіонів, я намагаюсь відвідати і зоопарк. Не став виключенням і Єреван. 

Я розумію думку тих людей, які говорять, що зоопарки це погано, тому що, тварини тримаються в клітках, які обмежують їх свободу. Важко з ними тут і не погодись. Проте в контраргумент я завжди приводжу факт, що зоопарк для деяких тварин, це спосіб вижити, оскільки в іншому випадку вони були би вбиті браконьєрами чи позбавленні свого середовища через певну діяльність людей. Окрім того, зоопарк це шанс для людей, які обмежені в ресурсах побачити тварин на власні очі. Навіть для тих ще біологів і зоологів. Не кажучи вже й про радість дітей, які бачать героїв мультиків та книжок вживу.


На перший погляд зоопарк доволі хороший, вхід оформлений цікаво, з використанням фігур тварин, які створені з пластикових пляшок. Доволі оригінальний хід (загалом мушу сказати, що по місту дуже багато таких композицій тварин, які створені то з перероблених шин, пляшок, тощо). Також одразу кинулось в око те, що по газону вільно ходили ... фазани. Гарне видовище.


Проте чим далі заходиш в середину зоопарку, тим сумніше стає. Брудні і темні клітки, голодні і бідні звірі. На додаток ще й щурі бігають! Емоції просто вооуу. В очах тигра можна було побачити ненависть до людей. Власне ненависть, а не погляд на жертву.

Також відношення деяких вірмен до тварин вражає. Стукають по клітках бідних тварин, поводячись вибачте за слово, гірше ніж тварини. 

Не дуже вражає і сама структура зоопарку (його планування). Дуже хаотично все розміщено, і щоб попасти в один із відділів, треба повертатись. Я мав змогу побувати в Берлінському зоопарку. І це для мене наразі еталон всього. Тому відвідини кожного зоопарку, я намагаюсь підвести під цей ідеал. 

Підбірка особин тварин доволі велика, проте це означає власне тільки те, що велика частина тільки і мучається. Я розумію, що Вірменія це не настільки розвинута країна, з доволі обмеженими ресурсами, проте починати треба і з малого. В той же час практично всі катаються на дорогих іномарках, оскільки майже кожна сім'я має машину (але це вже інша історія). 

Добре що зі мною були друзі, з якими незважаючи на "печальку" навкруги ми провели хороший час.

Одним словом, емоції були дуже контрастні.

Також, як повідомляє Вікіпедія, в квітні 2011 року, "Для тварин будуть створені нові, більш комфортні умови, щоб вони відчували себе не в клітці, а в природному середовищі існування, відповідно територія, відведена для кожної тварини, буде збільшена". Сподіваюсь це не просто слова, і якісь дії таки будуть прийняті. Відвідаю ще раз його весною.

Офіційний сайт зоопарку:
http://www.yerevanzoo.am/

No comments:

Post a Comment